Skal der etableres solceller, skove eller fokuseres på klimatilpasningsprojekter?
Kalundborg Forsyning stiller i år 22 spørgsmål, som skal medvirke til at definere, hvilken retning forsyningen skal bevæge sig i de kommende år.

Kalundborg Forsyning ønsker igen, at deres kunder skal præge forsyningens fremtid. Derfor udsender de, ligesom i 2018 og 2021, et spørgeskema, der ikke kun undersøger den generelle tilfredshed, men også hvilken retning kunderne i Kalundborg Kommune ønsker. I år er der særligt fokus på klima.
Hvor tilfreds er du med Kalundborg Forsyning? Er du opmærksom på, at vatpinde og vådservietter ikke må smides i toilettet? Vil du være med til at betale ekstra, hvis det betyder, at man kan eliminere brugen af gas og olie i de små byer i kommunen?
Kalundborg Forsyning stiller i år 22 spørgsmål, som skal medvirke til at definere, hvilken retning forsyningen skal bevæge sig i de kommende år.
- For vores kunder er det måske 'bare' et spørgeskema, som man får fra mange steder i dag, men for os i Kalundborg Forsyning er det enormt vigtigt, at kunderne giver deres mening til kende. På den måde ved vi, hvor vi enten skal forbedre os, eller hvilken retning kunderne gerne ser, at forsyningen bevæger sig i, fortæller forretningsdirektør hos Kalundborg Forsyning Line Kromann. Hun understreger, at de virkelig lytter til de svar, der kommer
- På et tidspunkt var vi usikre på, om vi skulle rense spildevandet fra kommunen for medicinrester, der kommer fra borgerne. Vi spurgte om dette i en af vores kundetilfredshedsundersøgelser, og svaret, der kom tilbage, var et rungende ja, selvom det betød en lidt højere regning, uddyber
Klimaet er i fokus
I denne udgave af kundetilfredshedsundersøgelsen ønsker Kalundborg Forsyning at høre kundernes mening om, hvordan forsyningen skal håndtere de klimaforandringer og udfordringer, som disse medfører.
- Klimaforandringerne fylder mere og mere i forsyningens arbejde. Vores kloakker bliver overbelastet af de hyppigere skybrud, regnvandshåndtering, energipriserne stiger, og klimasikring er bare nogle af de udfordringer, vi møder i vores dagligdag, siger Line Kromann, og uddyber,
- Derfor spørger vi bl.a., om vi skal lave flere klimatilpasningsprojekter og om vi skal installere solceller, vindmøller eller plante skove på den omkringliggende jord ved vores vandboringer, der alligevel ikke må bebygges eller bruges til afgrøder af landmænd.
Alle svar er værdifulde
Kalundborg Forsyning sender tilfredshedsundersøgelsen til kunderne i enten e-Boks eller sms i uge 43. Det er kun en pr. husstand, der kan besvare undersøgelsen. I enkelte tilfælde kan sms'en blive sendt til en person under 18 år i husstanden. Derudover er kundeundersøgelsen ganske anonym, og linket er sikkert at klikke på, uanset om det er via sms eller i e-Boks.
Forretningsdirektør Line Kromann håber, at forsyningens kunder vil være flittige til at svare på spørgeundersøgelsen.
- De tidligere år har vi oplevet, at vores kunder meget gerne vil give deres mening til kende. Det håber jeg gentager sig i år. Kalundborg Forsyning er jo sat i verden for at levere vand og varme og håndtere kundernes spildevand. Vi vil gerne gøre det så godt vi kan, og den eneste måde, vi ved, hvor vi skal gøre det bedre, er når kunderne fortæller os Kundetilfredshedsundersøgelsen er en oplagt mulighed for netop det.