Restaurant Næs konkurs

Vi har måttet erkende, at fortsat drift ikke er mulig. Vi beklager det stærkt, men der er desværre ingen anden udvej,” siger Hanne Dyremose.

Restaurant Næs konkurs Vi har måttet erkende, at fortsat drift ikke er mulig. Vi beklager det stærkt, men der er desværre ingen anden udvej,” siger Hanne Dyremose. Arkivfoto: Jens Nielsen

Af Jens Nielsen

Selskabet bag Restaurant Næs er gået konkurs d. 29. juni, og det betyder, at al drift straks er lukket ned. Selskabet ledes nu af en kurator, der er indsat som advokat til at afvikle boet, står der i en pressemeddelelse udsendt torsdag sidst på eftermiddagen.

”Selskabets ejere og bestyrelse er utroligt kede af, at det er kommet så vidt. Siden vi overtog driften af restauranten i februar 2020 har vi nærmest dagligt kæmpet med voldsomme og uforudsigelige udfordringer grundet Corona-pandemien, og vi har tabt penge på driften lige siden,” fortæller direktør Hanne Dyremose, og fortsætter,

”De første udfordringer meldte sig allerede få uger efter overtagelsen i form af tvangslukning pga. Corona, og som alle ved blev vi i både 2020 og 2021 hårdt ramt af de skiftende udmeldinger, genåbninger, genlukning o.l., så desværre har vi på intet tidspunkt oplevet en normal driftssituation.

Efter genåbningerne kæmpede restauranten med restriktioner ift. karantæne, hyppige test og konstant usikkerhed mht. hvilken del af medarbejderne, der kunne (og måtte) stå for driften. Disse år gav store tab og var meget opslidende at gennemleve, står der i pressemeddelelsen.

Senest har Restaurant Næs oplevet en situation, hvor de på trods af stor efterspørgsel og kundeinteresse har måttet køre på ’halv kraft’ pga. personalemangel, især i køkkenet, hvor man har måttet trække hårdt på det lille, dygtige team, for blot at gennemføre en vis drift.

Som resten af restaurant branchen oplever Restaurant Næs stor mangel på især kokke, og når restauranten ikke kan køre i normalt tempo, er det umuligt at tjene penge, og man skuffer alt for mange gæster.

”Derfor har vi måttet erkende, at fortsat drift ikke er mulig. Vi beklager det stærkt, men der er desværre ingen anden udvej,” siger Hanne Dyremose.

Selve Strandhotellet taber penge på denne konkurs, men fortsætter driften. Så det er forsat muligt at booke værelser og bestille morgenmad, besøge hotellets bar m.v., står der i pressmeddelsen.

”Vi vil så vidt muligt prøve at medvirke til, at der hurtigst muligt åbner en ny restaurant på Strandhotellet, så vi kan betjene alle de forventningsfulde gæster, der glæder sig til at opleve sommeren på Røsnæs. Og så vi kan gennemføre de mange arrangementer, der er booket i de kommende år,” slutter Hanne Dyremose

Del