Ny borgerrådgiver er nu i gang

Borgerrådgiveren er ansat uafhængig af kommunens administration – som en slags kommunal ombudsmand.

Ny borgerrådgiver er nu i gang For et par uger siden begyndte Kalundborg Kommunes nye borgerrådgiver Michael Jonasen.

Af Gitte Korsgaard gitte@tv-kalundborg.dk

For et par uger siden begyndte Kalundborg Kommunes nye borgerrådgiver Michael Jonasen på Rådhuset på Holbækvej i Kalundborg. Borgerrådgiveren skal hjælpe borgerne i kommunen, hvis der fx er utilfredshed med en sag, som Kalundborg Kommune har behandlet.

Borgerrådgiveren er ansat uafhængig af kommunens administration – som en slags kommunal ombudsmand.

”Jeg glæder mig rigtig meget til at komme ordentlig i gang med arbejdet, og møde borgerne, høre om deres sag og deres erfaringer med Kalundborg Kommune,” fortæller Michael Jonasen.

Det er kommunalbestyrelsens ambition, at alle henvendelser til borgerrådgiveren er med til at skabe læring i kommunen. Det sker dels i borgerrådgiverens løbende tilbagemelding til forvaltningen og dels i den årlige beretning, som borgerrådgiveren afgiver til Kommunalbestyrelsen.

”Det er min fornemmelse, at der generelt bliver drevet god offentlig forvaltning i Kalundborg Kommune. Men der kan selvfølgelig være sager, hvor fx kommunikationen mellem kommune og borger er gået skævt. Jeg glæder mig til at spille en rolle ind i, hvordan kommunen og borgere kan blive bedre til at lytte til og forstå hinanden bedre,” siger Michael Jonasen.

Man kan læse mere om, hvordan man kommer i kontakt med borgerrådgiveren på Kalundborg Kommunes hjemmeside :https://kalundborg.dk/kommunen/borgerraadgiver

Del