MitID: Alt for mange melder ikke afbud
Det bliver ekstra surt, når dem som så har booket en tid ikke møder op og ikke melder afbud, og på den måde optager pladsen for andre borgere.

Af Jens Nielsen
Det er fortsat svært for mange, især ældre, der har problemer med at oprette det nye MitID, at få hjælp til det. Men mange som har fået en tid på Borgerservice møder desværre ikke op.
Rigtig mange, især ældre borgere, har fortsat problemer med at få hjælp til MitID på Borgerservice og Kalundborg Bibliotek, da ventetiden er meget lang, og sådan har det faktisk været det meste af året.
Og lige nu har Borgerservice ikke flere tider til at hjælpe med MitID i år.
Det bliver så ekstra surt, når dem som så har booket en tid ikke møder op og ikke melder afbud, og på den måde optager pladsen for andre borgere.
-I oktober og november har der været 60-65 udeblivelser pr. måned. I december er vi i dag den 12. december oppe på 22 udeblivelser. Det er i runde tal 150 personer ekstra, vores gode folk i Borgerservice kunne have hjulpet inden jul - årh, hvor er det ærgerligt, skriver Kalundborg Kommune på deres Facebookside.
Har du eller én du har hjulpet med MitID booket en tid, som I alligevel ikke skal bruge? Så hjælp alle de mennesker, der stadig har brug for hjælp ved at slette tiden, opfordrer Kalundborg Kommune.
MitID
MitID er en fælles log-in løsning til brug på både private og offentlige hjemmesider i Danmark. MitID erstatter NemID, og har været åbent for dele af offentligheden siden oktober 2021.