Medarbejdere har fået ideen og selv hængt kæmpe banner op

"Alle har syntes det var superskægt og meget udfordrende. Det er jo langt fra sådan noget vi laver til daglig. Men vi er stolte af Novozymes og det vi gør for en bedre verden rent klima mæssigt."

Medarbejdere har fået ideen og selv hængt kæmpe banner op Medarbejderne har slev fået ideen og selv hængt de to kæmpe banner op på det 35 meter høje granuleringstårn. Privatfoto

Af Jens Nielsen

Det store granuleringstårn hos Novozymes i Kalundborg er blevet udsmykket med to kæmpe bannere i anledningen af, at Tour de France kommer forbi Kalundborg. Ideen kommer fra medarbejderne som selv har stået for hele opgaven.

Lav lige layout til to kæmpebannere, som hver er godt 300 kvadratmeter store, få dem produceret og hængt op på et 35 meter højt tårn.

Normalt en opgave man ville overdrage et professionelt firma som ikke laver andet, men sådan har det ikke været hos Novozymes i Kalundborg. Her har medarbejdere på tværs af virksomheden selv stået for opgaven.

Det er Pernille Hartmann Labusz som er site management coordinator hos Novozymes der fik ideen, udarbejdede designet/kampagnen og fik samlet et “tour-hold” til opsætning.

”Jeg kastede lige ideen op i luften og spurgte om der var nogen som ville være med, og det skal jeg da lige love for at der var,” siger hun og fortsætter, “Alle har syntes det var superskægt og meget udfordrende. Det er jo langt fra sådan noget vi laver til daglig. Men vi er stolte af Novozymes og det vi gør for en bedre verden rent klima mæssigt. Det må man altså godt prale af. Og så har vi synes det var en ren energiindsprøjtning at samle så forskellige kræfter der ikke arbejder sammen på daglig basis og sammen løfte så stort et projekt. Udfordringer har der været nok af… vind, kran-sammenbrud, 30 graders varme og solskoldninger i 35 meters højde. Men vi smiler stort!”

De to kæmpe bannere er produceret af Bis Reklame i Kalundborg og vejer tilsammen 270 kg. så det var noget af en opgave af få dem bakset på plads på det 35 meter høje granuleringstårn, men nu hænger de der og Pernille Hartmann Labusz håber, at fotograferne i de helikoptere som følger tour-feltet, får øje på udsmykningen, som også omfatter et par kæmpestore heliumballoner, som blev pustet op fredag formiddag. Det blev der også mange gode grin ud af.

Det er sjovt at touren kommer forbi vores gamle smukke site fra 1969. Så når medarbejderne kommer med gode ideer, er vi selvfølgelig med på det og pynter op! Vi har meget fokus på at have glade medarbejdere - og det er skønt at se det sammenhold det skaber på tværs af fabrikker, jobfunktioner mm,” Siger Jesper Haugaard, Vice President i EMA Operations, som selv var på taget for at hilse på gruppen af svedende men smilende medarbejdere i bagende sol.

Steen Skærbæk, senior Director i bulk enzyme Production i Kalundborg supplerer,

”Ja, Det er simpelthen så dejligt med kreative, entusiastiske medarbejdere som brænder for at gøre en forskel for deres virksomhed. Det både bifalder vi og støtter op om. Og se resultatet - det er både flot og en sjov ide! Det har allerede nu skabt en masse glæde både for dem der ser på det og dem der deltog aktivt i aktionen.”

”Vi er vilde med vores virksomhed og vil have at alle andre skal vide det. Hvor cool er det ikke at hjælpe verden med at spare 90 mio. tons CO2 årligt med sine produkter,” slutter Pernille Hartmann Labusz.

Del