Læserbrev: Åbent brev til Region Sjælland og TDC
Har man ret til akutlæge, hvis man vælger at bosætte sig på Sejerø sammen med ca. 350 andre mennesker?
De fleste vil nok svare ja, men rent praktisk er det mange dage om året ikke sådan i øjeblikket. Årsagen er ikke, at der ikke er en læge, men at telefonlinjen til lægen (og mange andre) har hyppige og langvarige nedbrud på telefonlinjerne et halvt til et helt døgn ad gangen.
Region Sjælland er den overordnede ansvarlige for at levere den service, en akutlæge er, mens det selvfølgelig i sidste ende er leverandøren af telefoni, der er ansvarlig for, at der er "hul igennem".
Vi opfordrer derfor kraftigt Regionen og TDC, der i dette tilfælde er leverandøren af telefoni, til hurtigst muligt at få løst problemet, så alle igen kan føle sig sikret og kan komme i kontakt med lægen i akutte tilfælde på alle tider af døgnet.
Kristian Kallenbach, 2. viceborgmester Kalundborg Kommune (V)
Camilla Hove Lund, regionsrådsmedlem Region Sjælland (V)
Jacob Jensen, 2. næstformand Region Sjælland (V)