AnnonceLuk annonce




Profil Optik klar med banebrydende butikskoncept

11-01-2017

Profil Optik i Kalundborg er klar til at tage i mod kunderne med en helt ny indretning. Foto: Jens Nielsen

Af Jens Nielsen

Profil Optik i Kalundborg lancerer nu en banebrydende måde at prøve briller på, som ikke er set før i Danmark. Det sker efter en større renovering af butikken i Kordilgade, der vil give kunderne en langt bedre rådgivning og service.

Den lokale Profil Optik genopstår nu i en helt ny udgave, der på mange måder adskiller sig fra andre optikerbutikker. Den er bl.a. blevet udstyret med en revolutionerende ny teknologi.

”Vi er de første i Danmark, der kan introducere ’Stylelab’, som er en helt ny måde at prøve briller på. Man prøver brillerne virtuelt foran en skærm - uden at have dem på. Skærmen afkoder dit ansigt fra alle vinkler og følger dine bevægelser, så du får en meget virkelighedstro oplevelse af dit ansigt med brillen på. Det giver mulighed for at prøve mange forskellige briller, faconer og farver lynhurtigt. Det er en super smart måde at prøve briller på, fordi du kan se dig selv tydeligt på skærmen med brillerne. Hidtil har det været meget vanskeligt, fordi det er svært at prøve stel uden styrke. De briller, du bedst kan li’, prøver du så på bagefter, så du kan mærke, hvordan de føles. Det er virkelig en stor hjælp og en opgradering, som vi er meget glade for at kunne tilbyde,” fortæller butikschef Lonnie Bjørklund med stor begejstring.

Man kan også nemt sende billedet af sin favoritbrille til andre eller uploade billedet på fx Facebook, hvis man ønsker andres respons.

Ny måde at præsentere briller på

Udover den nye teknologi, der ikke er set før i Danmark, er det også blevet nemmere at finde lige præcis den brille, man søger.

”Vi har gjort butikken meget nemmere at navigere rundt i og har opdelt vores briller på en helt ny måde, som adskiller sig fra mange andre optikerbutikker. I stedet for, at brillerne er opdelt i mærker, som man normalt gør, har vi opdelt dem i livsstilskategorier. Det vil sige, at vi har solbriller i et område, modebriller i et andet, klassiske briller i et tredje og sportsbriller i et fjerde område. På denne måde bliver det meget nemmere at finde den brilletype, man leder efter, fordi man kan gå målrettet efter, hvad man har brug for”, fortæller butikschefen. 

Lækker lounge og skarpe priser

For at give kunderne en bedre service, når de prøver briller, er butikken også blevet udstyret med et loungeområde.

”Vi har skabt en langt mere imødekommende butik ved at integrere varmere farver i vores indretning. Det giver en langt mere hyggelig og afslappet stemning. Vi har sågar lavet et loungeområde, hvor man kan slappe af og få sig en kop kaffe, mens man prøver briller, eller hvis man er med som sparringspartner. Det har vi gjort, fordi vi ved, at dét at vælge den helt rigtige brille er en proces, som tager tid, og vi vil gerne give de bedste betingelser og den bedste rådgivning, så vores kunder bliver 100 procent tilfredse.”

Derudover er priserne blevet langt mere synlige – også for at give kunderne en bedre service.

”Rigtig mange har svært ved at gennemskue de reelle priser, når de kommer ind for at købe briller hos en optiker. Det laver vi nu om på. Vi har sat en række menuer med priser op i butikken, så man på en meget enkel og nem måde kan se den konkrete pris for både stel og glas på den brille, man har forelsket sig i. Vi håber, at det vil skabe langt mere gennemskuelige priser,” fortæller Lonnie Bjørklund.  



Klik her for at se billeder



Facebook Twitter Instagram
 
 
Kalender

 
Kalender
0