AnnonceLuk annonce




’Vitaminindsprøjtning’ fra freestylerapper

17-05-2021

Per Vers på scenen på Skolen på Herredsåsen i Kalundborg mandag formiddag. Foto: Jens Nielsen

Af Jens Nielsen

Undervisningen måtte vige pladsen for ordleg, rim og rytme, da rimsmeden Per Vers optrådte for 7. klasserne på Skolen på Herredsåsen mandag formiddag. ’Hvad er et godt hjerte’ er 7. klassernes næste LEAPS-forløb.

7. klasserne på Skolen på Herredsåsen starter et nyt L LEAPS forløb op, med titlen, ’Hvad er et godt hjerte’, hvor der både skal arbejdes med det fysiske og det symbolske hjerte.

For at få eleverne op i gear igen efter flere måneder med online undervisning, var freestylerapperen Per Vers inviteret.

”Vi skal lige have dem op og køre i LEAPS igen, og derfor har vi inviteret Per Vers. Vi trænger i den grad til at få en god oplevelse sammen med vores elever, for det har vi ikke rigtigt haft endnu på grund af så meget online undervisning,” fortæller Kirsten Noe, lærer på Skolen på Herredsåsen.

”Jeg kan godt li’ at lege med ord, det er det som får mit hjerte til at banke, af ord er du opstået, til ord skal du blive, og den næste times tid blir’ forhåbentligt mesterlig ordkasteri,” startede Per Vers sin 75 minutter lange optræden, hvor han også flere gange brugte hjertes i sine mange finurlige ordspil og ikke mindst sin imponerende freestyle rap.

”Hver dag i 14 dage skal eleverne gå og løbe i 20 minutter hvor de så skal arbejde med bl.a. puls og hvor de skal finde ud af om det egentligt kan betale sig og bevæge sig, det er her matematikken kommer ind i undervisningen,” fortæller Kirsten Noe

LEAPS-forløbet varer tre uger hvor der også skal produceres kortfilm over emnet, men først fik eleverne altså en ’vitaminindsprøjtning’ fra den populære rapper.

Skolen på Herredsåsen i Kalundborg er en af fire skoler i Danmark, som er modelskole for læringsformen LEAPS.

Siden august 2019 har de første klasser arbejdet efter den nye læringsform, og siden august 2021 arbejder hele skolen fuldt ud efter LEAPS-principperne, hvor grundlaget for undervisningen er den videnskabelige arbejdsmetode med hypotese, analyse og syntese. Målet er at ruste børn og unge endnu bedre til fremtiden gennem mere praktisk orienterede læringsformer.


Facebook Twitter Instagram
 
 
Kalender

 





0