AnnonceLuk annonce




Hjemmeplejen: Undersøgelse skal gøre kommunen klogere

14-06-2021

Ældre- og Sundhedsudvalget i Kalundborg Kommune vil gerne vide, hvordan borgerne opfatter de tilbud de får tilbudt gennem hjemmeplejen. Derfor har størstedelen af de borgere, der modtager hjemmehjælp i Kalundborg Kommune, fået udleveret et spørgeskema med spørgsmål om deres opfattelse af deres kommunale tilbud. 

“Vi har hele tiden et ønske om at øge kvaliteten på de tilbud vores borgere modtager. Derfor er det vigtigt, at borgerne benytter muligheden for at fortælle os, hvad der virkeligt betyder noget for dem i hjemmeplejen,” forklarer formand for Ældre- og Sundhedsudvalget i Kalundborg Kommune, Peter Jacobsen, og fortsætter: 

“Hvis der er borgere, der har behov for at få hjælp til at udfylde spørgeskemaet, håber vi at de vil trække på deres netværk i form af familie, venner eller andre i deres netværk. Det vigtige er, at det er borgerens egen holdning, der kommer til udtryk. Og det er vigtigt at fortælle, at vi ikke gør det her for at hænge nogen ud. Vores hjemmehjælpere udfører et fantastisk arbejde hver dag – men det kan være, at det bare er noget andet som vi ikke har fanget, der betyder noget for borgerne” understreger han. 

Borgerne har fået udleveret spørgeskemaet af deres hjemmehjælper sammen med en åben kuvert. Når borgerne har besvaret spørgeskemaet, skal de lægge det i kuverten, der lukkes helt. Hjemmehjælperen tager så kuverten med det besvarede skema med tilbage. 

“Det er vigtigt at kuverten limes til. Hvis spørgeskemaet ikke afleveres i en forseglet kuvert, kan vi desværre ikke bruge det, da vi skal være helt sikre på anonymitet og en ubrudt kæde mellem borger og indtastning. Det er også vigtigt at understrege, at hjemmehjælperen ikke må tilbyde borgerne hjælp med spørgeskemaet. Det er helt og aldeles borgerens holdninger vi er ude efter,” forklarer udviklingskonsulent i Kalundborg Kommune, Fridi Jensen, der er projektleder på undersøgelsen. 


Facebook Twitter Instagram
 
 
Kalender

 





0