AnnonceLuk annonce




Et noget anderledes forældremøde

08-06-2021

Børn og forældre blev sendt på en lærerig skattejagt rundt om skolen. Foto: Jens Nielsen

Af Jens Nielsen

De nye elever som skal starte i 0. klasse på Skolen på Herredsåsen efter sommerferien blev mandag inviteret til et anderledes forældremøde sammen med deres forældre. En moderne skattejagt gav information om skolens undervisning.

Corona pandemien har tvunget mange til at tænke anderledes og kreativt for at kunne afvikle arrangementer og begivenheder, således også Skolen på Herredsåsen, som hvert år inviterer elever og forældre i de nye 0. klasser til forældremøde.

I stedet for at inviterer indenfor mødtes de kommende elever og deres forældre udendørs, hvor skolen havde arrangeret en spændende skattejagt, som med moderne teknik fortalte om den måde skolen underviser på.

Bevæbnet med skattekort skulle der findes 13 poster, som alle var placeret i vinduerne hele vejen rundt på skolen.

Ved hver post kunne forældrene scanne en QR-kode med telefonen, som åbnede op for en lille film der fortalte om Leaps læringsforløbet, som der undervises efter på Skolen på Herredsåsen, samtidig var der en dyrequiz for børnene.

På den ene af filmene kunne de kommende elever og forældre bl.a. se 2. klasses seneste forløb om at overleve under helt særlige vilkår, beskrevet i deres egen producerede ’grønspættebog’.

Til en rigtig skattejagt skal der selvfølgelig graves efter skatten, sådan var det også mandag eftermiddag, hvor de kommende elever skulle grave efter sten i den store sandkasse, som så blev vekslet til guldmønter.

Nu er elever og forældre så klædt på til det nye skoleår, som starter til august, efter et anderledes forældremøde.

LEAPS er blevet en stor succes.

Skolen på Herredsåsen er en af blot fire skoler i hele landet som underviser efter LEAPS-princippet, Læring og Engagement i Autentiske Projekter med fokus på Science.

Der er nu tre år siden at LEAPS blev indført på skolen, og er nu fuldt indfaset på alle årgange, og det har været en stor succes, oplyser skoleder Tina Mandrup.

”Den måde vi arbejder på her, begejstrer i den grad, og vi begynder nu også og se tegn på at det er noget som virker, vi har forbedrede resultater på både elevtrivsel, forældretilfredshed, faldende fravær, bedre læseresultater og større medarbejdertilfredshed, eleverne er glade for at gå i skole, det giver mening,” fortæller Tina Mandrup, som også var med mandag eftermiddag da de nye elever og deres forældre skulle informeres om skolen.


Facebook Twitter Instagram
 
 
Kalender

 





0