AnnonceLuk annonce




Coronakrisen har givet Kvickly en kæmpe fremgang

24-07-2020

Varehuschef Kirsti Thygesen, Kvickly Kalundborg har stor ros til medarbejderne, som har haft rigtigt travlt i forbindelse med den store vækst. Foto: Jens Nielsen

Af Jens Nielsen

Hvor mange virksomheder og forretninger har haft det svært i forbindelse med coronakrisen, er det lige modsat hos Kvickly Kalundborg. Her oplever man en stor omsætningsfremgang.

”Vi har haft en forrygende sommer, vi har en vækst på omkring 20%, og det er bl.a. fordi folk ikke har kunnet rejse ud af landet, og så kan det godt være at mange synes at vejret har været lidt træls, men set med vores øjne har det været rigtigt fint vejr,” fortæller varehuschef Kirsti Thygesen, og fortsætter,

”Kunderne køber alt til forkælelse, vi har især solgt rigtigt meget kød og meget vin, her er rigtigt mange sommerhusejere, men også både danske og udenlandske turister som har lagt penge i vores forretning, og så håber jeg også, at det ud over os, har givet noget til resten af byen.”

Ros til medarbejderne

Den store omsætningsfremgang har givet ekstra arbejde for personalet, og Kvickly Kalundborg har da også ansat flere folk for at kunne betjene kunderne.

”Der er ingen tvivl om, at den største succes i forbindelse med vores fremgang, helt klart er vores medarbejdere, vi er meget stolte af dem. Mange er på ferie, og dem som er tilbage på job, de har i den grad taget ansvar, og det er lige fra dem der har været her i mange år til de helt unge,” fortæller Kirsti Thygesen.

Stadig stor omsætning på nethandel

I forbindelse med at regeringen lukkede landet ned, steg dagligvarehandelen på nettet, og det mærkede Kvickly Kalundborg også, og den fremgang på nethandelen er stort set uændret selv om det er blevet lidt mere hverdag igen. Flere biler kører hver dag varer ud til kunderne i et stort område på Vestsjælland.

Instagram

Kvickly Kalundborg har i efterhånden lang tid brugt Facebook til markedsføring og information til kunderne, men nu er supermarkedet også kommet på Instagram, og det er en af eleverne, Laura Hartmann, som har fået det som sit ansvarsområde.

”Vores Instagramprofil skal være mere image end egentlige tilbud, vi vil gerne præsentere vores egenproduktion og vores kvalificerede medarbejdere,” fortæller Laura Hartmann.


Facebook Twitter Instagram
 
 
Kalender

 





0