AnnonceLuk annonce




Borgerservice - endnu mere fleksibel

11-02-2020

Af Gitte Korsgaard gitte@tv-kalundborg.dk

Siden den 21. november 2019 har alle borgere i Kalundborg Kommune bestilt tid til borgerservice, hvis de skal have hjælp til nyt pas, kørekort eller andet. Det har dermed siden slutningen af november 2019 været slut med lang ventetid, manglende dokumenter og forgæves fremmøde, og nu afprøver kommunen ydermere helt nye og endnu mere fleksible bestillingstider i forbindelse med tidsbestilling til Borgerservice.

Siden slut november 2019 har borgerne i Kalundborg Kommune bestilt tid, når de har ting, der skal løses hos Borgerservice. Man justerer yderligere hele tiden, og har nu lavet endnu mere fleksible tider således, at man kan bestille både tidlige og sene tider på udvalgte dage. Det er også muligt at booke en tid på udvalgte lørdage, hvilket man allerede nu vurderer, er et hit, da der fx allerede er fuldt booket på lørdag. 

”Vi forsøger at  tilrette og finde ud af, hvor borgerne har behovet, og det kan vi jo kun finde ud af ved at prøve os frem. Alt er efter tidsbestilling i dag, ligesom så mange andre steder, og det går faktisk meget godt. Der vil altid være nogle enkelte, der ikke synes, at det fungerer, men vi kan desværre ikke gøre alle tilfredse,” sig Jessie Jørgensen, der er teamleder ved Borgerservice.

Også på Kalundborg Bibliotek er man positiv over den noget nyere ordning, der nu har været en del af hverdagen for borgerne såvel som for ansatte på biblioteket og i Borgerservice siden slut november 2019.

”Generelt går det rigtig godt, også i Høng. I begyndelsen skulle folk lige vende sig til det, og det skulle vi sådan set også, men det fungerer nu. Det er blevet taget rigtig godt imod på biblioteket også. Selvfølgelig er der nogle spørgsmål, når det er biblioteksfolk, der står der, men det går fint,” fortæller Jette Mygind, der er biblioteksleder på Kalundborg Biblioteker.

Borgerservice ringer inden fremmøde

Når man har bestilt tid, kan man forvente at blive ringet op af Borgerservice. Med et enkelt serviceopkald vil borgeren få oplyst, hvilke dokumenter der skal medbringes. Et serviceopkald giver også mulighed for, at mindre opgaver kan afklares over telefonen. 

Borgerservice vil løbende vurdere og forsøge at tilpasse bestillingstiderne efter borgernes behov. Man kan orientere dig om bestillingstiderne, når man bestiller tid til Borgerservice, her: www.kalundborg.dk/bestiltid



Facebook Twitter Instagram
 
 
Kalender

 
Kalender
0