AnnonceLuk annonce




Sejerøfærge har fortsat mindre afløserfærge i rute

12-07-2021

Sejerøfærgen (på foto) brød sammen lørdag, og færgen er nu midlertidigt erstattet af Nekseløfærgen, der er en del mindre. 

Af Gitte Korsgaard gitte@tv-kalundborg.dk

Alle der har planlagt, at skulle med Sejerøfærgen det næste stykke tid, må nok forberede sig på, at ikke alle kan få bilen med over, da Sejerøfærgen fortsat er i stykker, og derfor er den noget mindre Nekseløfærge sat ind på ruten i stedet.

Det betyder helt lavpraktisk, at i stedet for at kunne have 36 biler med ombord, kan færgen lige nu have 8 biler med ombord. Ligeledes er der plads til 98 passagerer i alt, hvorimod der er plads til 245 på Sejerøfærgen.  

”Vi bruger Nekseløfærgen, der er vores afløserfærge, og den er markant mindre. I går var der kaos på havnen, fordi der ikke var plads til alle, men der er heldigvis mere ro på i dag. Vi har fået organiseret og omstruktureret vores bookingsystem. Mht. gående passager er vi godt med, og der kan alle komme over, men bilerne er altså et problem lige nu, og derfor opfordrer vi til, at hvis man kan klare sig uden bil, så er det en god idé lige nu,” fortæller overfartsleder, Rune Nilsson.

Venter på reservedel

Rune Nilsson fortæller, at de pt. venter på at høre fra deres leverandør mht. en tidshorisont: ”Vi venter på en reservedel, leverandøren skulle genre vende tilbage i eftermiddag med en tidshorisont, så lige pt. kender jeg ikke omfanget. Udfordringen er, at den nødvendige reservedel skal bestilles hjem fra udlandet, da den ikke findes i Danmark. Men når først vi har reservedelen, er det lige til, men indtil da må vi desværre bare vente."

Kritiseret for dårlig kommunikation

Mange af de ventende passagerer i Havnsø har i weekenden kritiseret Sejerøbugtens Færger for dårlig kommunikation med kunderne, da mange kørte forgæves søndag. Rune Nilsson erkender, at de skulle have løst den del af opgaven bedre, og det gør de fremadrettet.

”Vi har brugt vores normale kommunikationskanaler, som er sms til dem, der har booket færgebillet, og har meldt sig på sms samt på vores hjemmeside. Men det har ikke været godt nok, da mange ikke har fået besked, og derfor er vi i gang med at finde ud af, hvordan vi kan gøre den del bedre. Fremover bliver der noget med at give informationerne via folks bookninger,” slutter han af med at fortælle.

Den gratis ordning for bl.a. Sejerøfærgen er endnu ikke trådt i kraft. Det gør den først fra den 6. august og frem til den 6. september for at støtte ”skuldersæsonen”, som man kalder det i branchen. 


Facebook Twitter Instagram
 
 
Kalender

 





0