AnnonceLuk annonce




Penge til det lokale handelsliv

15-04-2021

Varehuschef Kirsti Thygesen fra Kvickly Kalundborg har lagt yderligt 50.000 kr. i puljen. Arkivfoto: Jens Nielsen

Af Gitte Korsgaard gitte@tv-kalundborg.dk

Bl.a. detailhandelen har været hårdt ramt grundet COVID-19 restriktionerne, og de mindre specialbutikker er pressede på grund af den tidligere nedlukning. Kvickly Kalundborg har derfor valgt at donere dele af deres non-food indtjening i perioden, hvor de må butikker skulle holde lukket, til handelsstandsforeningen Vores Kalundborg.

COVID-19 og de mange restriktioner i den forbindelse har været hård ved mange, herunder detailhandlen, og derfor har alle Kvicklys varehuse over hele landet valgt at hjælpe, herunder også Kvickly Kalundborg. Det gør de ved at donere pengene fra det større salg af non-food (ikke-dagligvarer), som de har haft i januar og februar 2021. De ca. 150.000 kr. skal bruges til massiv lokal markedsføring i uge 16 af butikkerne for at skabe ekstra liv i Kalundborgs handelsliv

Formand for Handelsstandsforeningen Vores Kalundborg, Brian Sønder Andersen, er meget taknemmelig for den fine gestus: ”Pengene går primært til at markedsføre en masse forretninger, og det er super fedt, at der bliver brugt penge på at markedsføre alle de virksomheder, der virkelig har brug for al den hjælp, som de kan få. Der er mange, der godt kunne bruge markedsføringen, men som ikke har pengene lige nu, og så er det jo fantastisk, at Kvickly går ind og hjælper med det,” siger han.

Ønsker en levende by

Keld Haapanen, direktør for Kalundborg Brugsforening, fortæller, at de meget gerne vil hjælpe det lokale byliv, da de netop ønsker en levende by, og de ved, at de små butikker har det svært grundet COVID-19.

”Vi har ikke været lukket ned grundet COVID-19, og vi har jo ikke interesse i at lukrere på, at andre skal holde lukket. Vi forsøgte at finde ud af, hvordan vi kunne hjælpe, og det var simpelthen for bøvlet at lukke af for visse områder i vores forretning, og så fandt vi på, at vi kunne hjælpe ved at sætte penge af fra vores non-food afdeling,” fortæller Keld Haapanen og fortsætter: ”De fleste af vores kollegaer har sat 100.000 kr. af, og Kirsti Thygesen, der er varehuschef i Kalundborg, har så lagt 50.000 kr. oveni. De penge skal ud og arbejde i vores lokale by, fordi vi har brug for hinanden. Et godt byliv er vigtig for os, og en del af vores værdier er netop at understøtte det lokale i byen.”


Facebook Twitter Instagram
 
 
Kalender

 





0