AnnonceLuk annonce


VisitVestsjælland investerer 1 mio. kr.

17-08-2016

Adm. direktør for VisitVestsjælland, Lars Nielsen. Foto: VisitVestsjælland.

Af Gitte Korsgaard gitte@tv-kalundborg.dk

VisitVestsjælland investerer samlet over 1. mio. kr. i at tiltrække flere møder og konferencer til Sjællands Vestkyst i 2016.

Møder fylder en stor del af hverdagen for mange voksne mennesker, og hver dag afvikles mange møder rundt omkring i Danmark - fra det individuelle forretningsmøde over kongresser, konferencer og fagmesser til faglige studierejser. VisitVestsjælland vil have flere møder afholdt på Sjællands Vestkyst.

VisitVestsjælland og 14 konference- og mødesteder i Kalundborg, Slagelse og Sorø Kommuner lancerer derfor i denne uge en landsdækkende kampagne, der skal tiltrække flere møder og konferencer til Sjællands Vestkyst. VisitVestsjælland investerer over 225.000 kr. på kampagnen, der bl.a. inkluderer en guide, som er sendt til 13.500 mødebookere over hele landet.

”Mødeturisme er ekstremt vigtig for Sjællands Vestkyst. Det er hotellernes og konferencestedernes levebrød otte måneder om året, og det er derfor et kæmpe fokus for os som turismeselskab. Sjællands Vestkyst er en helårsdestination, og det betyder, at vi også fokuserer meget på de turister, der kommer udenfor den deciderede feriesæson. Vi er derfor glade for det gode samarbejde med møde- og konferencestederne i destinationen,” siger adm. direktør ved VisitVestsjælland, Lars Nielsen.

Faktaboks:

  • Møde- og konferenceturister forbruger omkring fire gange så meget som turister til feriehuse - ofte over 2.000 kr. i døgnet per person.
  • Mødeturisme er defineret som eksterne møder afholdt på kommercielle mødesteder med en minimumsvarighed på fire timer og et minimumsdeltagerantal på 10. VisitVestsjælland sigter især efter virksomheder med mellem 50 og 350 medarbejdere.


Facebook Twitter Instagram
 
 
Kalender

 
Kalender
0